Alles over taxi taxis taxibranche taximarkt en schipholtaxi

  • Taxi, Goedkoop Personenvervoer voor een laag taxitarief.

    Hier kunt u veel informatie vinden over de Taxi. Wij bieden als taxibedrijf verschillende soorten taxivervoer aan tegen vaste tarieven met vele soorten taxi’s, taxibusjes en busvervoer, van standaard Taxi tot VIP personenvervoer.

    taxi-call-centerWilt u meer informatie of het tarief voor vervoer naar Schiphol weten, dan vindt u dat op onze Schipholtaxi pagina, u kunt daar ook een taxi berekenen of vervoer naar Schiphol bestellen. Onze Schipholtaxi rijdt van en naar Schiphol vanaf elke woonplaats in Nederland.

    Zoekt u bijvoorbeeld een taxi van Amsterdam naar Schiphol, Rotterdam, of bijvoorbeeld een taxibusje, dan vindt u hier veel informatie.

    Wij als Goedkoopnaarschiphol.NL hebben inmiddels meer dan 25 jaar ervaring met het personenvervoer in verschillende vormen en willen u als klant graag tevreden houden. Zowel de particuliere als de zakelijke markt kunnen wij prima bedienen. Wij weten als geen ander dat het belangrijk is dat de taxi op tijd bij u voor de deur staat. Voor het zakelijk vervoer is extra belangrijk dat er een nette wagen met chauffeur klaar staat, het zijn immers belangrijke klanten voor uw bedrijf.

  • Privé Taxi

    Vast laag tarief

    • Nette taxi met chauffeur
    • 24/7 vast lage tarieven
    • Meer dan 25 jaar ervaring

    v/a € 25,-

    Bereken uw Taxi

Onze Taxi Service

  • Meer dan 25 jaar ervaring!

    Met meer dan 25 jaar ervaring in de taxibranche, de juiste service!
  • Juiste verhouding Prijs/Kwaliteit

    Goedkoop, vast tarief, met een nette auto met chauffeur!
  • Schipholtaxi

    Schipholtaxi service, Goedkoop naar Schiphol, vaste tarieven!
  • 2 Taxibussen voor meer personen het groepsvervoer

    Taxi-Bus-Mercedes-Benz

    2.1 Taxi 8 personen, Taxibussen.

    Gaat u met een groep of uw gezin op vakantie of zakenreis, dan kunt u een taxibusje bij ons bestellen, wij hebben deze in de zes en de acht persoons uitvoering. Heeft u erg veel bagage dan kunt u ons vragen naar een verlengde taxibus. Ook voor dit soort taxivervoer hanteren wij vast taxitarieven. Wij hanteren met de taxibusjes voornamelijk de merken Mercedes en Opel.

    2.2 Luxe Taxibussen, VIP uitvoering

    Zelfs met taxibussen zijn er VIP uitvoeringen, dus voor een speciale gelegenheid of zakelijk vervoer zijn deze taxibussen prima geschikt. Bedrijven zetten deze busjes vaak in met congressen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht of Rotterdam. Maar buiten dat zijn deze, ook prima geschikt om op een luxe manier citytrips te maken door heel Nederland. Vaak is het goedkoper om in plaats van een kleine touringcar een paar luxe bussen in te zetten. Wilt u iets aparts, heeft u een vraag over het taxivervoer, schroom niet en laat het ons weten middels dit contactformulier.

  • 6 Persoons

    Nette taxibus

    Maximaal 6 personen plus bagage. Zowel particulier als zakelijk inzetbaar, ook in VIP uitvoering!

    8 Persoons

    Nette taxibus evt. verlengde uitvoering!

    Nog meer ruimte, max. 8 personen plus bagage. Zowel particulier als zakelijk inzetbaar. Ook in VIP uitvoering!.

3 Voorbeelden taxitarieven Schiphol

Schipholtaxi Tarief v/a Schipholtaxi Tarief v/a
Den Haag € 59,- Gorinchem € 120,-
Amsterdam € 25,- Rotterdam € 78,-
Utrecht € 55,- Breda € 120,-
  • 4 Een taxi voor Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam.

    Met onze taxiservice kunnen wij u in elke woonplaats in Nederland en zelfs daarbuiten bedienen. In verband met het voorrijden, moet de taxirit wel omgeving Schiphol of Amsterdam uitkomen. Zo kunt u bij ons bijvoorbeeld bestellen van Amsterdam naar Rotterdam of Den Haag, maar ook van Utrecht naar bijvoorbeeld Zaandam.

    In Amsterdam weten onze chauffeurs feilloos de weg, in andere steden maakt de chauffeur gebruik van zijn navigatie systeem die een uitkomst bied voor het taxivervoer.

    5 Taxivervoer naar Schiphol is onze core business

    Natuurlijk zegt onze naam Goedkoopnaarschiphol.nl al dat u bij ons vervoer naar Schiphol kunt bestellen. Of het nu een standaard Schipholtaxi is of een VIP uitvoering, wij regelen het allemaal.

    Wilt u een taxibusje of een grotere bus naar Schiphol dan kunt u een keuze maken uit twee soorten. U leest er alles over op onze Schipholtaxi pagina.

    Of u nu vervoer vanuit Den Bosch, Groningen of Enschede is, wij vervoeren u vanuit elke plaats in Nederland voor een voordelig vast taxitarief. Wij proberen de taximarkt zo goed mogelijk te bedienen met scherpe taxitarieven, en vele verschillende soorten taxi services.

    Veel mensen zoeken een deeltaxi zoals de Schiphol travel taxi of een treintaxi, omdat het delen van vervoer goedkoper is dan alleen reizen. Meestal is dat ook zo, behalve als u met meerdere personen op reis gaat. U betaalt bij ons namelijk per auto, en bij de deeltaxi per persoon. Zelfs de trein naar Schiphol kan tegenwoordig al duurder, zeker als met met meerdere personen reist.

  • Taxi door heel Nederland

    Vast laag tarief

    Wij vervoeren u door heel Nederland, eind of start locatie moet wel omgeving Schiphol/Amsterdam liggen.

    99% Schiphol Taxi

    Speciale vaste tarieven voor Schiphol Taxi!

    Van Aalsmeer tot Groningen of Zeeland, wij rijden overal naartoe, tegen vaste voordelige taxitarieven!

6 Voorbeelden taxi tarieven naar of van Amsterdam

Taxi naar/van Amsterdam Tarief v/a Taxi naar van Amsterdam Tarief v/a
Den Haag – Amsterdam € 90,- Gorinchem – Amsterdam € 120,-
Schiphol – Amsterdam € 25,- Rotterdam – Amsterdam € 120,-
Utrecht – Amsterdam € 55,- Breda – Amsterdam € 120,-
  • 7 Inmiddels veel vaste taxiklanten door heel Nederland

    Buiten particulier taxivervoer, bedienen wij ook de zakelijke taximarkt. Verschillende bedrijven bestellen hun vervoer bij ons, mede door de vaste voordelige tarieven en een goede taxiservice, maar ook door onze flexibiliteit.

    Richting Drachten en Groningen ligt een plaats Kootstertille waar wij veel taxivervoer verrichten. Het betreffende bedrijf zit in de klimaatbeheersing en heeft vaak werknemers uit Engeland over, die vanaf Schiphol naar Kootstertille vervoerd moeten worden. Deze klanten worden door ons netjes bij de meetingpoint op Schiphol opgewacht door een taxichauffeur met een naambordje van de klant, waarna zij met onze Schiphol taxi naar het bedrijf worden vervoerd.

    In Barendrecht hebben wij een klant die in de scheepvaart zit. Veel captains komen hier voor een kortstondig bezoek i.v.m. met cursus voor de Nederlandse wateren en om administratieve redenen. Deze klant heeft vaak in de ochtend taxivervoer van Schiphol naar Rotterdam en/of Barendrecht nodig, en in de middag gaan de captains alweer terug naar Schiphol met de taxi.

    In Breda zit onze klant die in de plastisch chirurgie zit. Dit bedrijf gebruikt ons vervoer om chirurgen te laten vervoeren door heel Nederland maar ook naar Brussel. Al deze klanten maken gebruik van ons standaard taxivervoer. De taxiritten die wij voor deze bedrijven rijden, worden op rekening uitgevoerd.

    8 Buiten zakelijk, ook veel particuliere vaste taxiklanten.

    Buiten het zakelijke taxivervoer zijn er ook vaste particuliere klanten die graag met onze taxi’s worden vervoerd. Zo is er een stel uit Maastricht die twee maal per jaar van onze taxiservice gebruik maakt. Zij maken gebruik van de taxi omdat zij ’s nachts reizen en ze dan niet van de NS gebruik kunnen maken.

    Hetzelfde geldt voor Leeuwarden, daar woont een klant die een keer per jaar naar zijn zoon reist in Amerika, en vaak op Schiphol een vroege vlucht moet halen. Doorslaggevend is vaak het vaste taxitarief wat wij voor het taxivervoer hanteren plus de taxiservice die wij erbij bieden.

  • Zakelijk Taxi Vervoer

    Tevreden vaste klanten

    In de loop der jaren hebben wij een vast klantenbestand opgebouwd bij onze tevreden zakelijk klanten.

    Particulier Taxi Vervoer

    Vaste klanten van 25 jaar geleden!

    Zelfs van 25 jaar geleden hebben wij nog steeds vast klanten, door de juiste service voor scherpe prijs!

  • 9 Goedkoper en flexibeler dan reguliere Taxicentrale

    Grote taxicentrales zoals taxicentrale Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam rijden met zelfstandige taxichauffeurs, de zogenaamde ZZPérs. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, en het systeem werkt prima.

    Wel is het zo dat met name de grote taxicentrales zoals taxicentrale Amsterdam en Rotterdam nooit zo flexibel kunnen zijn als wij.

    Een verschil is al dat wij telefonisch contact houden met een chauffeur als hij op Schiphol mensen moet gaan ophalen. Bij een centrale krijgt de chauffeur een rit via een terminal en daar moet hij het mee doen. Contact met de centrale verloopt nooit snel en soepel.

    Nog een verschil zijn de taxitarieven, via een centrale rijden de taxi’s meestal middels een taximeter, terwijl wij voor een van te voren afgesproken voordelig taxitarief rijden.

    Wij pretenderen niet de goedkoopste vervoerder te zijn, maar u weet zeker dat u voor een stuk voordeliger taxitarief op een nette manier van A naar B wordt vervoerd.

  • Flexibiliteit

    Directe lijn met Chauffeur

    Klanten eisen flexibiliteit, op het laatste moment de ophaaltijd aanpassen of een route wijzigen, bij ons geen probleem!

    Taxi tarieven

    Geen meter tarieven!

    Wij hanteren geen dure taximeter tarieven, maar vaste voordelige kilometer tarieven 24/7!

Voorbeelden diverse combinaties

Diverse voorbeelden Tarief v/a Diverse voorbeelden Tarief v/a
Den Haag – Amsterdam € 90,- Gorinchem – Amsterdam € 120,-
Amsterdam – Schiphol € 25,- Rotterdam – Amsterdam € 120,-
Utrecht – Amsterdam € 55,- Breda – Amsterdam € 120,-

 

10 Leuke Taxi Weetjes!

10.1 Definitie Taxi

Ttaxi , chauffeur met auto gehuurd om passagiers te vervoeren tussen twee punten in een stad of steden voor een tarief bepaald door een meter of zone -systeem of een vast tarief . De taxi is vernoemd naar het Franse taximètre of ter wel taximeter , een instrument uitgevonden door Wilhelm Bruhn in 1891 dat automatisch de afgelegde afstand registreert en / of de verbruikte tijd, waardoor het tarief nauwkeurig worden gemeten.

10.2 De term taxi is afgeleid van de cabriolet

Een tweewielig , met paard en wagen verhuurd vervoermiddel. Het is een verkorting van taxameter cabine (geïntroduceerd in Londen maart 1907), uit taximeter “automatic meter om de afstand en tarief op te nemen” (1898), uit Fr. taximètre, van Ger. Taxameter (1890), bedacht door M.L. taxa “belasting, kosten.” Een eerdere Eng. vorm was taxameter (1894), die gebruikt werden door cabines voor getrokken door paarden.

10.3 Ontwikkeling moderne taxi’s parallel aan personenwagens.

De eerste gemotoriseerde taxi’s waren elektrisch aangedreven voertuigen die begon te verschijnen in de straten van Europese en Amerikaanse steden in de late jaren 1890 . Met een verbrandingsmotor aangedreven auto’s en uitgerust met taximeters verschenen voor het eerst rond 1907 (geïntroduceerd in Londen maart 1907) en reizen per taxi is sinds die tijd erg toegenomen.

10.4 De meeste moderne taxi’s zijn vier-deurs personenauto’s

Die speciaal zijn uitgerust voor taxiservice en voorzien van wijzigingen die er worden geëist aan personenvervoer. Dergelijke modificaties omvatten toen der tijd versterkte auto-body frames , zwaardere veren en schokdempers in de ophanging , en een betrouwbaarder motor. In sommige steden , zoals Londen , moeten taxi’s voldoen aan wettelijk goedgekeurde specificaties, waarin zelf het uiterlijk een rol speelt .

10.5 Elektrische auto’s worden door taxibedrijven ingezet

Natuurlijk worden de nieuwe elektrische auto’s ook bij taxibedrijven ingezet. Omdat deze voertuigen nog steeds in een ontwikkelingsfase verkeren, is het voor een taxibedrijf alleen interessant als men subsidie kan krijgen. De grootste minpunten zijn het bereik en de oplaadtijd. Wat ook niet meewerkt is dat als de chauffeur in de winter lang moet wachten hij geen verwarming heeft. In America is er een Electric Vehicle Pilot Program voor taxi’s.

10.6 Taxi bedrijven kunnen op verschillende manieren worden georganiseerd.

Zij kunnen reguliere werknemers in dienst hebben die in de taxi’s van het bedrijf rijden , ze kunnen leasen/huren/pachten van een bedrijf en betalen een vaste vergoeding voor het gebruik van het voertuig, of ze kunnen bestaan uit eigenaar – chauffeur, die rijden en de voertuigen zelf bezitten. Ook wel zelfstandige genoemd. Afhankelijk per land en wetgeving bestaan er wereldwijd verschillende vormen van exploitatie van een taxibedrijf.

11 Het werkwoord Taxi werd het eerst geregistreerd in 1911

En komt uit het vroegere jargon voor “vliegtuigen.” Taxi is ook voor het eerst geattesteerd in 1907. Taxi dancer “vrouw van wie haar diensten op een dance hall worden gehuurd” is opgenomen vanaf 1930. Een taxi ploeg in Amerikaanse voetbal in 1966, van een ex-Cleveland Browns eigenaar die zijn reserves spelers banen gaf met zijn taxibedrijf en te worden betaald. Bronnen:

12 Taxi rijden, hoe kunt u taxichauffeur worden?

Wij krijgen regelmatig de vraag, wanneer kan ik op een taxi rijden, hoe word ik taxichauffeur. In Nederland zijn er verschillende mogelijkheden. Voor alle soorten taxichauffeurs heb je een chauffeurskaart nodig.

12.1 Rijden met beperkte chauffeurskaart

De eenvoudigste vorm daarin is een beperkte chauffeurskaart. Deze kaart heb je nodig als je als taxichauffeur vaste personen wilt gaan vervoeren op vaste tijden en via vaste routes. Ook mogen deze passagiers geen financiële handelingen doen, dus het vervoer is op rekening. Voorbeelden zijn kinderroutes voor bijzonder onderwijs en personeelsvervoer voor bedrijven, als het vervoer maar aan voorgaande eisen voldoet. Voor alle vormen van chauffeurskaarten, maakt het niet uit of je dit beroep als loonchauffeur of zelfstandige (ZZP-er) wilt gaan uitoefenen.

12.2 Rijden met volledige chauffeurskaart.

Als je taxi wilt rijden met een volledige chauffeurskaart zijn alle eisen op het chauffeursdiploma taxi na hetzelfde. Om een volledige chauffeurskaart te verkrijgen heb je het volledige chauffeursdiplomaa nodig. Dit examentraject bestaat uit een theorie examen en een praktijkexamen volledig.

Eisen (beperkte) chauffeurskaart

  • originele Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) niet ouder dan vier maanden
  • originele geneeskundige verklaring niet ouder dan vier maanden
  • geldig rijbewijs
  • kopie geldig rijbewijs

13 Zelfstandig op de taxi, hoe werkt het, wat zijn de eisen?

Buiten dat je aan voorgaande eisen moet voldoen kan je ook als zelfstandig taxichauffeur gaan werken. Hiervoor heb je een ondernemersvergunning taxi nodig. Deze vergunning is nodig om te bewijzen dat je bent toegelaten tot het beroep van taxichauffeur. Om deze vergunning aan te kunnen vragen heb je een bewijs van vakbekwaamheid nodig. Dat kan door middel van het vakdiploma wegvervoer taxi.

13.1 Wettelijke eisen ondernemersvergunning Taxi.

Om een ondernemersvergunning taxi te kunnen aanvragen moet je dus vakbekwaam zijn. Dat kan op basis van historie, omdat je bijvoorbeeld al een lange tijd(voor 1 augustus 1978) als zelfstandige in een taxibedrijf had gewerkt waar iemand anders vakbekwaam was. Op deze manier werken, dus in een bedrijf waar b.v. een vennoot vakbekwaam is nog steeds mogelijk en meer informatie kunt u zelfs bij ons opvragen.

Wil je echt alleen gaan werken en je eigen bedrijf opzetten dan heb je echt een vakdiploma wegvervoer taxi nodig. Bij de aanvraag voor de vergunning moet je buiten een kopie vakdiploma, een verklaring omtrent het gedrag en een geneeskundige verklaring indienen. De kosten voor een ondernemersvergunning plus een vergunningbewijs liggen momenteel al boven de 1100,- euro.

13.2 De eisen aan de taxi.

Een taxi moet in Nederland aan strenge eisen voldoen. Zo moet het voertuig elk jaar APK gekeurd worden, zelf als het een nieuwe auto betreft. Als je een auto de eerste keer inzetten moet je een afspraak maken bij de RDW voor een toelatingskeuring. Als het een nieuwe auto is dan is het alleen een administratieve handeling en bij een gebruikte auto volgt er een keuring. Het kenteken wordt ingenomen en een paar dagen later ontvang je met de post een kenteken met de vermelding taxi erop, onder bijzonderheden.

13.3 Klachtenregeling.

Als taxibedrijf moet je een klachtenregeling hebben en zijn aangesloten bij een geschillencommissie taxivervoer. Als je bij een grote taxicentrale bent aangesloten in bijvoorbeeld Amsterdam of Rotterdam dat val je automatisch onder hun klachtenregeling. Ben je nergens bij aangesloten dan kan je je aanmelden bij de onafhankelijke commissie taxivervoer. Het komt erop neer dat je een aantal formulieren in de taxi hebt die de klant kan invullen bij een klacht. Deze geschillencommissie gaat deze klacht dan bekijken en doet uitsluitsel. Kosten per jaar zijn ongeveer 25 euro.

Als er straatwerk gereden gaat worden met de taxi moet er een goedgekeurde taximeter in de auto zitten. Deze meter moet voldoen aan de wettelijke eisen en elk jaar gekeurd worden. De tarieven moeten gelijk zijn of lager liggen dan het wettelijk maximumtarief taxivervoer.

13.4 En dan is het aan u.

Wil je in loondienst gaan werken of als zelfstandige. Voor taxichauffeur in loondienst zul je op zoek moeten gaan naar een werkgever, en als zelfstandige heb je natuurlijk een taxi nodig om je klanten te kunnen vervoeren. Met het kopen hiervan is natuurlijk een flinke investering gemoeid, en moet er ook een dure taximeter en een daklicht worden gekocht. Verder heb je nog de nodige keuringen, want zowel de taxi als de taximeter moeten elk jaar opnieuw gekeurd worden. Het is dan ook erg belangrijk dat je je realiseert dat je wel klanten moet hebben om deze kosten te kunnen betalen. Sinds de taxiwet in het jaar 2000 is veranderd, is daarmee het aantal zelfstandige taxichauffeurs erg toegenomen. Je moet je dus echt goed gaan verdiepen in deze branche wil je kunnen overleven.

Meer interessante informatie kun je hier vinden.

14 De rijtijden wet, de rij en rusttijden voor de taxi.

14.1 De Rij en de rusttijden voor chauffeurs werkzaam op een taxi.

Op 11-04-2007 is er een nieuwe rij en rust verordening voor de taxi van kracht geworden.
Deze regels zijn in Nederland opgenomen in de wet: het Arbeidstijdenbesluit vervoer.

14.2 Wat is een pauze voor een chauffeur werkzaam op een taxi.

Een pauze zijn minstens vijftien aaneengesloten minuten waarmee je de taxidienst moet onderbreken. Er mogen in deze tijd geen verplichtingen zijn voor de werkgever of iets wat met je beroep als taxichauffeur te maken heeft.
Voor taxivervoer geldt voor wat betreft het genieten van pauzes niet de ononderbroken rijtijd, maar het pauzeartikel van de Arbeidstijdenwet. Derhalve gelden de volgende regels:

14.2.1. Als er meer dan vijf en half uur gewerkt is

Dan dien je daarna de dienst/werktijd te onderbreken met een pauze van die minimaal dertig minuten duurt. Deze pauze mag worden opgesplitst in twee maal een kleine pauze van elk tenminste vijftien minuten.

14.2.2. Als er meer dan tien uur is gewerkt

Dan moet je daarna je werk onderbreken door een pauze van minstens vijfenveertig minuten. Deze pauze mag je delen in drie maal een pauze vanminimaal vijftien minuten.
Bij collectieve regeling kan van punten 1 en 2 worden afgeweken. In dat geval dient de werkgever(dus loondienst!) de werktijd dusdanig af te stemmen, dat indien de taxichauffeur meer dan vijfenhalf uur werkt per dienst, zijn werktijd wordt onderbroken door een pauze van tenminste vijftien minuten.

14.3. De dagelijkse rusttijd van een taxichauffeur.

Hiervoor is er verschil in:

14.3.1. De normale dagelijkse rusttijd.

De normale rusttijd voor een taxichauffeur is per dag minimaal elf uur aaneengesloten.
Deze rusttijd mag gesplitst worden in twee delen:
– Eerste deel van minimaal drie ononderbroken uren.
– Tweede deel van minimaal negen ononderbroken uren.

14.3.2. De verkorte dagelijkse rusttijd.

Deze rusttijd is minimaal negen uur, en minder dan elf uur, aaneengesloten rust.
Per week mag er drie keer een verkorte dagelijkse rust plaatsvinden.

14.4. De wekelijkse rusttijd van een taxichauffeur.

Hierbij is er verschil in:

14.4.1. De normale wekelijkse rusttijd.

De normale wekelijkse rusttijd is minimaal vijfenveertig uur aaneengesloten rust.

14.4.2. De verkorte wekelijkse rusttijd.

De verkorte wekelijkse rusttijd is minimaal vierentwintig uur aaneengesloten rust (maar moet gecompenseerd worden voor het einde van de derde week).
In elke periode van twee weken moet er volgens de wet:

  • Twee maal een normale wekelijkse rusttijd genoten te worden; of er dient:
  • Een keer een normale en een keer een verkorte wekelijkse rusttijd te worden genoten.
  • Uiterlijk na elke periode van zes keer vierentwintig uur moet er een nieuwe wekelijkse rusttijd aan te beginnen.

Meer site’s met informatie over de rij en rusttijden vindt u hier: